Google oraz Microsoft udostępniają zestaw narzędzi i usług online służących współpracy zespołowej, które umożliwiają prowadzenie zajęć lub pracę zdalnie. Czaty, wideo-konferencje, przesyłanie i udostępnianie materiałów oraz plików pomagają w codziennych obowiązkach.

Podstawą pracy nie tylko zdalnej jest komunikacja dlatego podpowiadamy jak efektywnie pracować i szkolić się zdalnie w czasach COVID-19 czy kwarantanny.

Google znany jest z tego, że tworzy kompleksowe rozwiązania dla pracowników współpracujących z osobami z wieloma osobami. Kompleksowym pakietem takich usług jest G Suite obejmujący aplikacje ułatwiające komunikację (np. Gmail), możliwość komunikowania się dzięki rozmowom wideo (Meet), twórczość (np. Google Docs, Google Sheets czy Google Slides), warto docenić dostępność (Google Drive). Taki zestaw usług umożliwia pracę z każdego miejsca.

Usługa Microsoft Teams oparta jest na chmurze, to wspólny obszar roboczy widoczny pod postacią czatu dla współpracujących ze sobą osób. Jednak w przeciwieństwie do zwykłego czatu, Teams w jednym miejscu gromadzi nie tylko konwersacje, ale także pliki, narzędzia, kalendarz, planowanie spotkań, itp. dzięki którym zespoły mogą swobodnie współpracować, korzystając ze wszystkich usług Microsoftu, jak na przykład Word, PowerPoint, Excel czy OneDrive.

Czego potrzebuję do zajęć zdalnych?

Poza podstawą wiedzą i obsługą komputera na poziomie podstawowym potrzebne będzie:

komputer lub laptop ze stabilnym podłączeniem do Internetu
przeglądarka internetowa Chrome lub Firefox
dobrej jakości mikrofon lub słuchawki opcjonalnie kamera
ciche miejsce, wolne od zakłóceń i hałasu